Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC<br/>數碼暴龍 - DRIVES - TopGear

ADVERTISEMENT

DRIVES

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC
數碼暴龍

Top Gear Team Published: 13 Jan 2020

仲提《侏羅紀公園》?進化了好多好多次啦。

WORDS: YIU TSZ HO / PICTURES: SAM FONG

畀三個關鍵字你,睇睇你會聯想到甚麼:「殘暴」、「速龍」同「1997」……時間到,話明聯想當然無model answer,諗到甚麼視乎你是甚麼人。電影迷的話,應該會諗到Steven Spielberg同埋《迷失世界:侏羅紀公園》,至於既是戲迷亦是車迷的,大概會諗到當年出道的平治M-Class。我見好多行家一講GLE就會講返ML320再講埋《侏羅紀公園》,顯然電影的威力好強大,廿幾年後仲可以令人記得一部車的誕生,以市場學角度看,這一次crossover大概可列入教科書,比起只得強國吸金力卻毫無品味與說服力的Louis Vuitton聯乘Supreme,贏了不只十條街。不過,這種拉扯到陳腔濫調的登場介紹,又好似無創意悶得來其實已無大關係,不止是M-Class已改名換姓至GLE,車架也早已不再是陣式設計,功能性與粗獷味亦都變成講究豪華舒適以及科技法寶的高檔汽車,今時今日問返當年那幾隻恐龍,一定不會認得出GLE原來就是Jeff Goldblum那部ML320的後代。

錶台及馬鞍位相當巨大,奇在坐落仍覺十分鬆動。
地台又幾平喎衰鬼

去到這個年代,推出新一代、甚至全新SUV,都幾難掀起話題,競爭太大。以GLE的級別,除了要面對BMW X5Audi Q7,仲有Porsche CayenneLand-Rover DiscoveryVelarVolvo XC90Tesla Model X……根本數不完,平治點都要出些新花臣招架,其中一招叫E-Active Body Control。記得九月去法蘭克福車展,在平治的記者會上面睇到一條片幾過癮,有個無得瞓的爸爸抱住個不停喊的BB走入部GLE,之後MBUX幫佢熄暗車燈同播搖籃曲,跟住部GLE好似那些美國改裝車般原地升升降降,變成氹BB瞓覺的車形嬰兒床,有興趣可以去YouTube搜尋「MBUX Baby Protocol」睇睇。雖然主題是講MBUX可以有幾多可能性,不過焦點是這套氣壓懸掛的能力,可以獨立兼大幅度地控制每一組彈簧同避震力道。這套系統的運作跟S-Class那一套Active Body Control類近,屬進化版本,簡單原理是氣壓懸掛內自有另一組液壓氣動系統,由48V電力系統和中央control unit管理,當氣壓懸掛受壓時這組系統會在damper內施加另一道支撐力,平衡damper的運動。部車會視乎driving mode(主要是curve mode和越野用的rocking mode)、行車動態同經鏡頭scan過路面的資訊去分析同作反應,令到車身在彎路同越野環境做到最好的平衡。聽落都幾勁又幾複雜,不過呢……這部demo car並沒有裝上這套新系統,想要的話可以額外加,basic version未連稅都要$83,000。

手抽是越野車的專屬設備,但其實司機並不需要……

講返這部GLE 450 4MATIC,是暫時唯一可揀的型號,用三公升直六turbo引擎,有48V mild hybrid同摩打作輔助。引擎本身的馬力為367匹,摩打就額外提供22匹,踩落去力量不算好猛,但勝在夠結實飽滿,一點也不覺車重超過兩噸。摩打出手的動作好低調,sport mode大腳加油介入時不會有突然有人幫拖的感覺,融入得比較smooth,反而起步時就會感受到,當引擎仍在pickup階段的一剎,好明顯有另一種力推動部車,抵消到車重的負擔。這種反應有少少似電動車,可以從容地擺脫靜止,以一部中大型SUV來說都幾實用。GLE 450 4MATIC跑起來的速度其實幾好,0-100km/h都做到5.7秒,但車入面的氣氛經常都好與世隔絕,明明行緊90km/h,會以為自己行緊60km/h,這是高級汽車才會有的特質。雖然我覺得X5好似在寧靜度方面贏半個馬鼻,但GLE的車廂都好靜,最得意是出盡力加速時喉聲似被賴低在後面追緊車的大漢,一直都聽到佢把聲,不過不是太清楚又好遠。整體感覺比較柔和,着重乘坐感和舒適性多於強烈的駕駛感,車身又似是浮在路上面,會有輕而柔的上下左右擺動,從中消化了好多路面瑕疵同帶來的震動,非常舒服。至於司機,一樣會覺得輕鬆,因為車身雖大,但不覺累贅,軚盤輕巧反應快,車頭亦跟得到節奏,行石澳道都無驚過不夠靈活,加上這類車視野固然好,可以想像於長途旅程揸GLE,司機的能量值跌得比揸房車更慢。

天窗的面積跟麻將檯接近打成平手
本座位只適合未成年人士乘坐

另一樣多人關心的是車廂……的最後面,不用再追問喇,有,可以,無問題,七座嘛。睇返option list,加七座要綑綁消費埋中排全電動控制功能以及額外的USB插頭,總數$18,605(未連稅)。中排有電動,上落最後一排不用拉這個手抽扯那個掣,撳一撳就搞掂,前題是你要知撳哪,我就撳來撳去都未搞得清楚怎樣是摺平怎樣是升起移前(但論一頭霧水仍輸BMW X7九條街),如果你買了又玩熟了請再在social media教返我。最後排的空間都是那一句,「臨時」加「小朋友」,只能滿足這兩個條件,不用頂頭和蹲着坐已經謝天謝地。鏡頭pan返去最前排,全新設計,巨型雙芒,中間四個方形冷氣口排排坐,有新的touchpad同軚盤,中央仲有兩個大手抽,睇落每樣都好大件好阻地方,但奇在坐到落去又不覺得壓逼,反而周圍都好鬆動,唯一是近司機左手肘的手抽有時轉急彎會頂手,但平時又可以當手枕墊住抖抖,令人又愛又恨。MBUX的廣東話語音系統比初初試A-Class時反應快了亦更準確,叻過寶馬那一套,不過上不到網點都未夠完善。

可用尾箱內這兩粒掣收摺中排座椅
腳踏惠稅$8,000,記得之後還要打稅喎。

有無發覺無講過外形呢?因為說不上大整形,亦好難憑肉眼察覺比上代長了105mm,其實wheelbase都加到去近3米(2,995mm,多了80mm),不過整體形狀都沒有很大差異。但這樣更好,好過變到似GLC,不是話GLC不好看,而是GLE這種形態比較剛毅,我亦都喜歡它保留C柱和D柱中間的側窗。最後講多兩個比以前叻的地方,第一,今代的風阻系數由Cd 0.32降到Cd 0.29,屬同級車之中最低。第二是車身用了好多輕量物料,有不同類型的鋁以及車頭的organo(用纖維強化的塑膠,優點是輕、硬、易成形),令車身抗扭性比上代提升了20%,車頭的crash performance都有增強。

 

原文來自《TopGear極速誌》 2019年12月 第135期

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC規格
引擎:2,999c.c. 直六turbo 
馬力:367匹/5,500-6,100rpm 
扭力:51kgm/1,600-4,500rpm 
馬達馬力:22匹 
馬達扭力:25.5kgm 
傳動:四輪驅動 9前速自動波 
0-100km/h:5.7秒 
極速:250km/h 
重量:2,220kg 
體積:4,924 x 1,947 x 1,772mm 油耗:8.3-9.4L/100km(NEDC)* 
售價:$879,000 *官方數據

相關文章

最新文章